Ταξικές συγκρούσεις

I want a war/ Between the rich and the poor  (“Class War”  – Tony Kinman Chip Kinman, The Dils, 1978)

θέλω έναν κοινωνικό πόλεμο/ Ανάμεσα στους πλούσιους και τους φτωχούς

class (noun): (τάξη στην εκπαίδευση/ την κοινωνία/ θετική αξιολόγηση)

  1. groupof students who are taught together at schoolcollege, or university (teaching group)
  2. groupof people within society who have the same economic and social position (economic group)
  3. groupinto which goodsservices, or people are put according to their standard (rank)
  4. the qualityof being stylish or fashionable (style)

 

clash (noun): (σύγκρουση, αντίθεση, δυνατός θόρυβος)

  1. fightor argument between people
  2. situationin which people’s opinions or qualities are very different from and opposed to each other:
  3. loudnoise that sounds like metal hitting metal

Είδος Εργασίας

  • Ατομική
  • Ομαδική

Ψηφιακά Μέσα

  • αποσπάσματα ταινίας
  • νοητικός χάρτης
  • food security quest: a role play

Διάρκεια

120΄

Θεματικές

  • κοινωνική ιεραρχία
  • κοινωνικές εντάσεις μεταξύ τάξεων
  • οικονομικές ανισότητες

Διδακτικοί Στόχοι

  • να κατανοήσουν ότι οι κοινωνικές σχέσεις ρυθμίζονται μεν από κάποιες σταθερές, λανθάνουν πάντοτε εντάσεις
  • να αναπτύξουν κοινωνική συνείδηση και ενσυναίσθηση

Βήματα

  1. Το παράθυρο με τις διαστάσεις Cinema Scope στο σπίτι των Kims είναι σαν καθρέφτης εκείνου των Parks, με το καθένα όμως να έχει διαφορετική θέα. Τι ακριβώς βλέπει το πρώτο και τι κρύβει το άλλο; Παρουσιάζουμε τα έξι πρώτα screenshots και περιμένουμε απάντηση στην ερώτηση για τη σχέση ανάμεσα στους κόσμους των τριών οικογενειών και τα εκφραστικά μέσα με τα οποία αυτή αποδίδεται.
  2. Αφού λάβουμε την σχετική ανατροφοδότηση, ρωτάμε: ποια άλλα στοιχεία χρησιμοποιούνται προκειμένου να μεταφέρει αυτούς τους δύο αντιθετικούς κόσμους στην δική μας οθόνη; Ενδεικτικά παρουσιάζουμε τα screenshots με τις σκάλες και ζητάμε από τις ομάδες να βρουν αυτά που αφορούν τους χαρακτήρες τους.
  3. Ακολουθεί συζήτηση στην οποία η κάθε ομάδα παρουσιάζει τα ευρήματά της και τι σημαίνουν αυτά για την εξέλιξη των χαρακτήρων τους. Τους ζητάμε να αναπαραστήσουν την τελευταία με νοητικό χάρτη και κατόπιν μέσω διαμοιρασμού (Google Drive), να τη συγκρίνουν με την αντίστοιχη των άλλων ομάδων.
  4. Χωρίζουμε τους μαθητές σε 4 ομάδες και τους παρουσιάζουμε το διαδικτυακό παιχνίδι ρόλων που θα παίξουν. Το Food Security Quest τους ζητά ουσιαστικά να κατανοήσουν πώς ένα άτομο στην προσπάθειά του να εξασφαλίσει το βασικότερο για την επιβίωσή του, τροφή, έρχεται αντιμέτωπο με καταστάσεις πέρα από τον έλεγχό του, που κοντράρουν στοιχεία της προσωπικής του ταυτότητας και είτε στον Καναδά (όπου και η χώρα προέλευσης του παιχνιδιού), είτε αλλού, είναι βαθιά κοινωνικές και άδικες.

Screenshots