Δραστηριότητες

Οι δραστηριότητες που ακολουθούν εκπονήθηκαν βάσει της «Μάθησης μέσω Σχεδιασμού», ένα project των Cope και Kalantzis και η επιλογή των δραστηριοτήτων έγινε ακολουθώντας τον γενικότερο στόχο ευαισθητοποίησης των μαθητών στις κοινωνικές ανισότητες. Τα πέντε screenshots από την ταινία People Like Us: Social Class in America (2001, Alvarez, Kolker) λόγου χάρη έχουν επιλεχθεί προκειμένου να εξοικειώσουν τους μαθητές με σύμβολα κοινωνικού κύρους και τάξης, ενώ το διαδικτυακό παιχνίδι ρόλων Food Quest, σχεδιασμένο από τους: Kosha Bramesfeld, Andrea Moraes, and Arla Good και επιλεγμένο από την APA, τους οδηγεί να συναισθανθούν την ανασφάλεια που συνάνθρωποί μας βιώνουν, προσπαθώντας να εξασφαλίσουν τα βασικά αγαθά για την διατροφή τους. Παρότι δε στα αγγλικά και αναφερόμενες στην Αμερική και Καναδά αντιστοίχως, και οι δύο δραστηριότητες χαρακτηρίζονται, όπως και το Parasite από προβλήματα που μας είναι κοινά και για αυτό καταφέρνουν να μας αγγίζουν · η δε συνεργασία ανάμεσα στους μαθητές τους φέρνει σε επαφή με μια διαφορετική κουλτούρα και περιορίζει σημαντικά το εμπόδιο της ξένης γλώσσας.

ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΠΡΟΒΟΛΗ

Είδος Εργασίας

Ομαδική

Ψηφιακά Μέσα

Screenshots από την ταινία Like Us: Social Class in America

Διάρκεια

  • 5΄-10΄ για τα screenshots
  • 10΄ για συζήτηση

Θεματικές

  • κοινωνική τάξη
  • κοινωνική θέση
  • κοινωνικό κύρος

Διδακτικοί Στόχοι

  • να αναγνωρίζουν οι μαθητές σύμβολα κοινωνικού κύρους
  • να συνειδητοποιήσουν ότι έννοιες όπως η κοινωνική τάξη είναι πολυσύνθετη και αλληλένδετη με άλλες κοινωνικές έννοιες

Βήματα

  1. Χωρίζουμε την τάξη σε 5 ομάδες και σε καθεμία δίνουμε τις 5 φωτογραφίες.
  2. Τους ζητάμε να εντοπίσουν σε ποια κοινωνική τάξη ανήκουν τα εικονιζόμενα πρόσωπα και ποια στοιχεία τους οδήγησαν στα συμπεράσματα αυτά (π.χ ρούχα, στάση σώματος, έπιπλα κλπ)
  3. Συζητούνται τα αποτελέσματα από κάθε ομάδα και καταγράφονται σχηματικά στον πίνακα (ή σε παρουσίαση powerpoint) τα σύμβολα που συνδέονται με καθεμία από τις τάξεις που προέκυψαν.
  4. Ρωτάμε τους μαθητές εάν μπορούν να σκεφτούν και άλλα υλικά ή συμβολικά αγαθά που συνδέονται με καθεμία κοινωνική τάξη.

 

Λίγο πριν την ταινία

5. Διατηρώντας τις ίδιες ομάδες, αναθέτουμε σε καθεμία και μία οπτική γωνία στην οποία θα επικεντρωθούν: Οι γονείς Kims, τα παιδιά Κims, οι γονείς Parks, τα παιδιά Parks, το ζευγάρι των Ohs. Τους ζητάμε να σκεφτούν τις συνθήκες ζωής τους, τις σχέσεις ανάμεσά τους (την οικογένεια), τις σχέσεις με τις άλλες δύο οικογένειες.

μετά την προβολή

Αναγνωρίζοντας τις κοινωνικές ανισότητες μέσα από τις οικογένειες

Ταξικές συγκρούσεις

Η κοινωνική διαφορετικότητα μέσα από τις μεταφορές της ταινίας

Κοινωνική κινητικότητα

Δύο αντίθετοι κοινωνικοί κόσμοι